DIGITÁLIS AUTONÓMIA TÁMOGATÁS AZ AUTIZMUS SPEKTRUMON

A „Digitális Autonómia Támogatás az Autizmus spektrumon (DATA) és inkluzív pedagógiai módszertanok” kutatási projekt az Eötvös Loránd Tudományegyetemen valósul meg. 

A TÁRSADALMI PROBLÉMA AZONOSÍTÁSA

A sajátos fejlődési úton járó emberek társadalmi inklúziójának támogatása globális cél, és bizonyítottan előnyökkel jár minden résztvevő és a társadalom egésze számára. Ezzel összefüggésben, az iskolai és társadalmi inklúzió hazai és globális fókusz a neveléstudományban is. Az inklúzió támogatása az önállóság támogatásán keresztül jelentős életminőség- és fejlődési perspektíva javulást hoz nem csak az érintett gyermekeknek, de családtagjaiknak, pedagógusaiknak is.

A KUTATÁS VÁRHATÓ TÁRSADALMI/GAZDASÁGI/ KÖRNYEZETI HASZNOSULÁSA

A projekt keretében a korábban az AOSZ-szal (Autisták Országos Szövetsége) közösen fejlesztett DATA-rendszerhez készített pedagógusi útmutató gyakorlati ismereteit elmélyítő módszertani miniesetek gyűjteménye támogatja az együttnevelésben tanuló autista gyermekek önállóságát, autonómiájuk fejlődését is. A folyamatban lévő nemzetköziesítés célja, hogy első körben a határontúli magyarajkú közösségek számára elérhető legyen a DATA-rendszer, s később akár más nyelveken is használhatóvá váljon, beleértve az applikációt, valamint az ezzel szorosan együttműködő, és módszertani tartalmakat is kínáló tervezőfelületet.

KAPCSOLAT

Szekeres Ágota egyetemi docens (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar)
E-mail
MTMT

A projektről készített korábbi interjú itt olvasható.