Copyright © 2024 Készült a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratórium (TINLAB) konzorcium megbízásából. Minden jog fenntartva.
Return To TopA „Digitális Autonómia Támogatás az Autizmus spektrumon (DATA) és inkluzív pedagógiai módszertanok” kutatási projekt az Eötvös Loránd Tudományegyetemen valósul meg.
Az eltérő fejlődésű emberek társadalmi inklúziójának támogatása globális cél, és bizonyítottan előnyökkel jár minden résztvevő és a társadalom egésze számára. Ezzel összefüggésben, az eltérő fejlődésű gyermekek iskolai és társadalmi inklúziója hazai és globális fókusz a neveléstudományban is. Az inklúzió támogatása az önállóság támogatásán keresztül jelentős életminőség- és fejlődési perspektíva javulást hoz nem csak az érintett gyermekeknek, de családtagjaiknak, pedagógusaiknak is.
A téma mind a hazai, mind a nemzetközi terepen erősen releváns, az autizmussal élő gyermekek iskolai és társadalmi inklúziója globális fókusz, amelynek megvalósítása jelentős életminőség- és fejlődési perspektíva javulást hoz nem csak az érintett gyermekeknek, de családtagjaiknak, pedagógusaiknak s tágabb környezet számára is. Az elkészítendő anyagok közvetlenül szolgálják a társadalmi inklúziót. Egyrészt ezekre építkezve a későbbiekben számos újabb kontextusra (például speciális oktatási környezetek, közszolgáltatások igénybevétele) adaptálható módszertanok készülhetnének, másrészt a nemzetköziesítés földrajzi és kulturális expanziót (és későbbiekben adaptációt) is jelent.
Szekeres Ágota egyetemi docens (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar)
E-mail
MTMT
A projektről készített korábbi interjú itt olvasható.