KÖZÉPISKOLÁBAN OKTATÓ TANÁROK JÓLLÉTE MAGYARORSZÁGON

A „Középiskolában oktató tanárok jólléte Magyarországon” kutatási projekt az Eötvös Loránd Tudományegyetemen valósult meg (2021 – 2022.)

A TÁRSADALMI PROBLÉMA AZONOSÍTÁSA

A kutatás három társadalmi probléma megoldásához kapcsolódó mérőeszköz kidolgozását tűztük ki célul: 1) Pedagógusképzésre felvételizők számának csökkenése. 2) A pályát elhagyó vagy a pályát el sem kezdő pedagógusok számának növekedése. 3) A pályán lévő pedagógusok munkahelyi elégedetlenségnek a növekedése.

A KUTATÁS VÁRHATÓ TÁRSADALMI/GAZDASÁGI/ KÖRNYEZETI HASZNOSULÁSA

A kutatás eredményeként olyan kérdőív jön létre, amely segítségével több tényező bevonásával lehet mikró-, mezo-, és makró-szinten mérni a középiskolai tanárok jóllétét és feltárni, mely tényezők járulnak leginkább hozzá ehhez az állapothoz. Az eredmények alapján ajánlásokat fogalmaz meg tanároknak, iskolaigazgatóknak és döntéshozó szakembereknek, hogyan lehet a jólléttel kapcsolatos kérdéseket kezelni. A terméket, a kérdőívet jelenleg két módon tárolják. Egy online adatgyűjtő oldalon, ahol a kutatáshoz kapcsolódó adatokat gyűjtötték össze, illetve egy Excel formátumban is, ahol a tanárok a kérdőív kitöltése után egyénileg meg tudják nézni az eredményeiket.

KAPCSOLAT

Csizér Kata egyetemi tanár (ELTE Bölcsészettudományi Kar)
E-mail