
Az Európai Bizottság által létrehozott Social Innovation Match (SIM) adatbázisban csaknem minden harmadik hazai projekt a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumhoz kapcsolódik.
A társadalmi innovációk európai szintű elterjedésének elősegítését és bővítését célozza az Európai Bizottság által létrehozott Social Innovation Match (SIM) adatbázis. A SIM több lehetőséget is kínál a társadalmi innovátorok és az érdeklődők számára: lehetőséget nyújt a társadalmi innovációs példák bemutatására, továbbá ösztönzi és felületet is biztosít a társadalmi innovációban érdekelt felek számára, hogy tanuljanak más jó gyakorlatokból és új partnerségeket hozzanak létre. A SIM egy nyílt adatbázis, amelybe társadalmi innovációs projektgazdák vagy más érdekelt felek feltölthetik a projektjük leírását azzal a céllal, hogy megosszák hasznos, sikeres és inspiráló társadalmi innovációs példáikat.
Az összesen közel négyszáz európai jó gyakorlatot tartalmazó gyűjteményben jelenleg húsz hazai projekt szerepel, ebből hat projekt a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumban valósul meg. A projektek a megelőző validálási körben kerültek be az adatbázisba.
Az adatbázis TINLAB-os projektjei:
- IKT-alapú diagnosztikus eszköz-, és tudásfejlesztés 2.0 (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Kálózi-Szabó Csilla egyetemi adjunktus)
Az interdiszciplináris projekt egy adaptív online diagnosztikai rendszer fejlesztését célozza. A projekt során méltányos oktatási környezet (e-inclusion) jön létre, amellyel a tanulási hátrányok minimalizálhatók, és amely lehetővé teszi a diákok számára az önálló és kooperatív tanulást. A digitális tesztek költség- és időhatékonyak, a vizsgálatban résztvevők és a vizsgálatot végző szakember számára az online rendszer azonnali értékelést és visszajelzést tesz lehetővé.
Bővebben
- Kompetenciatükör (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Cserháti Gabriella egyetemi docens)
A program elsődleges célja egy olyan kompetencia-térkép kialakítása a gazdaságtudományi területen végzettek számára, amely a szakmai gyakorlaton lévő hallgatók, a pályakezdők és leendő foglalkoztatóik számára átláthatóvá teszi, hogy a képzési program milyen kompetenciák fejlesztéséhez járult hozzá.
Bővebben
- Metaforizáció a pszichológiai segítségnyújtás szolgálatában (ELTE Bölcsészettudományi Kar, Simon Gábor habilitált egyetemi docens)
Az ELTE BTK Diagram Funkcionális Nyelvészeti Központjának kutatócsoportja olyan szövegeket dolgoz fel, amelyek segíthetnek megérteni, kategorizálni a szuicid hajlammal összefüggő metaforákat. Az online fórumokon, önsegítő csoportokban megjelenő metaforikus szerkezetek kutatása segíthet időben felismerni a komoly öngyilkossági szándékot, így lehetőség nyílik a korai és hatékony segítségnyújtásra.
Bővebben
- Térviszonyulások komplex mintázatainak feltárása (ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Dúll Andrea egyetemi tanár)
Az új városelemzési-településfejlesztési módszertan egyedülálló eszközt jelent a lakosok jóllétének értékeléséhez, segítségével feltárható, hogy a lakosság hogyan érzékeli a városi terek és a társadalmi-gazdasági folyamatok közötti kapcsolatokat, valamint lehetővé teszik a helyi lakosok közösségükhöz való kötődési mintáinak vizsgálatát is.
Bővebben
- Tudomány Mindenkinek Hackathon (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sulyok Judit tudományos főmunkatárs)
A projekt fő célkitűzése, hogy a tudományos kutatási eredményeket közérthető módon eljuttassák a nagyközönséghez. Az évente egyetemistáknak rendezett tudománykommunikációs verseny résztvevői támogató, mentorált folyamat során dolgoznak fel és interpretálnak tudományos eredményeket.
Bővebben
- Vállalkozói attitűdvizsgálat a felsőoktatási intézmények hallgatói mintáján (Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Fehér Helga egyetemi docens)
A hallgatók vállalkozói attitűdjének, kompetenciáinak és motivációinak feltérképezésére irányuló kutatás feltárja a jelenlegi gazdaságtudományi képzés szereplői számára, hogy melyek az erősíteni és fejleszteni kívánt kompetenciák, attitűdök, amelyek a hallgatók vállalkozói hajlandóságát jelentősen befolyásolják.
Bővebben